Wycieczka do Torunia

Tegoroczne wakacje postanowiliśmy rozpocząć od krótkiego wypadu do Torunia. W dniach 28 – 29.06.2017 roku pięcioro wychowanków POW ”Jedynka” – Kornelia, Wiktoria, Bartek, Dominika, Marta wraz z panią Ulą i panią Agnieszką zwiedzało miasto Mikołaja Kopernika.

Pobyt w Toruniu rozpoczęliśmy od podziwiania wiślanej panoramy miasta oraz spaceru po liczącym 898 m długości moście im. Józefa Piłsudskiego. Po dotarciu i zakwaterowaniu w hostelu, w samym sercu starówki chwilę odpoczęliśmy w naszych apartamentach. Potem nadszedł czas na przechadzkę po Starym Mieście. Odwiedziliśmy miejsca, które są punktem obowiązkowym na mapie Torunia – m.in.: Ratusz Staromiejski, Dwór Artusa, Pomnik i Dom Mikołaja Kopernika, Krzywą Wieżę, Fontannę Flisaka, kościoły na Starówce, kamienice na Rynku Staromiejskim. Następnie udaliśmy się na kolację, lody oraz przechadzkę Bulwarem Filadelfijskim wzdłuż Wisły. Pierwszy dzień pobytu w Toruniu zakończyliśmy nocnym spacerem, podziwiając pięknie oświetlone miasto. Drugiego dnia czekało nas także mnóstwo atrakcji. Na początku udaliśmy się do Planetarium, gdzie obejrzeliśmy film pt. „Cudowna podróż”, przedstawiający wiele ciekawostek dotyczących Układu Słonecznego. Po seansie odwiedziliśmy Muzeum Toruńskiego Piernika, gdzie każdy z nas mógł wypiec własny piernik dekoracyjny. Po wizycie w muzeum przyszedł czas na obiad, zakup pamiątek, pierniczków i … powrót do domu. To był nasz kolejny, bardzo udany wyjazd. Nie zawiedli też nasi podopieczni, którzy jak zwykle okazali się być zgraną i dobrze zorganizowaną ekipą. W drodze powrotnej do domu rozmawialiśmy o wrażeniach z pobytu w Toruniu i już planowaliśmy kolejną podróż … może tym razem będzie to Wrocław?